ואהבת

מתחברים לדמות המופת – לביא ת”ת ‘תורת החיים’ יד בנימין

לביא, תלמיד תלמוד תורה “תורת החיים” ביד בנימין, חבר עצמאי בארגון “ואהבת”, בחר להקדיש את עבודת ההבעה שלו לדמות המופת לשנת תשע”ז הרב שלמה גורן זצ”ל.
עבודת הסיכום הוקראה בפני הכיתה ע”י לביא. אנו שמחים להביא אותה כאן לפניכם להשראה לעבודות אותם ניתן לשלב בכיתה לעיסוק בדמות המופת.

למה בחרת דווקא ברב שלמה גורן?

בחרתי לסכם ולאפיין את דמותו החשובה של הרב שלמה גורן זצוק”ל משום שהוא נחשב בעיני כאחד מהדמויות שהכי עזרו לעם ישראל. הן לאנשים פרטיים והן לכלל עם ישראל כגון לצבא ולמדינה ויתר על כן הוא האיש שבזכותו הר הבית כיום תחת שלטון יהודי.

צועדים בשבילי גדולי ישראל – מצטלמים בשבילים

בחרתי להצטלם לקראת בבר המצווה שלי מול הכותל עם טלית ותפילין כמו הרב גורן.
אני חושב שזו זכות גדולה שבזכות הרוח שהפיח בחיילי הצבא לכבוש את הכותל כל עם ישראל היום זוכים לבקר שם ולהתפלל לה’.

הסיכום שהוקרא בכיתה

הרב שלמה גורן זצ”ל נולד בפולין להוריו אברהם וחיה גרונצי’ק ובשנת 1925 עלה עם משפחתו לארץ ישראל לכפר חסידים ולאחר מכן עברה משפחתו לירושלים.

ציוני דרך משמעותיים בחייו של הרב:

בשנים 1940-1944 למד באוניברסיטה העברית.
בשנת 1945 נשא לאשה את הרבנית צפיה גורן ביתו של הרב דויד כהן.
בשנים 1948-1990 שימש כרב צבאי והיה מכבשי הר הבית.
בשנים 1968-1972 שימש כרב הער תל אביב-יפו.
בשנים 1972-1983 שימש כרב ראשי לישראל.
מציוני הדרך אנו רואים כיצד כל חייו הוקדשו להתפתחות אישית שמטרתה עזרה לעם ישראל ולבטל את עצמו למען הכלל.

סיפור על הרב שאהבתי

“עַל אַחֲרָיוּתִי..בֹּא אִתִּי..”.

בְּעִיצוּמָה שֶׁל מִלְחֶמֶת שֵׁשֶׁת הַיָּמִים, הָרַב שְׁלֹמֹה גוֹרֶן נִפְגָּשׁ עִם מח”ט [=מְפַקֵּד חֲטִיבָה] יְרוּשָׁלַיִם, מוֹטֶה גּוּר, וְשָׁאַל לְתִכְנוּן מַהֲלָכֵי הַמִּלְחָמָה. הַמּח”ט עָנָה: “מִתְרַכְּזִים בִּלְחִימָה נֶגֶד הַלִּגְיוֹן הַיַרְדֵנִי. יֵשׁ הוֹרָאָה שֶׁל הַמֶּמְשָׁלָה לֹא לִכְבֹּשׁ אֶת הָעִיר יְרוּשָׁלַיִם מֵחֲשָׁשׁ לִתְגוּבַת עַמֵּי הָעוֹלָם”. הָרַב גוֹרֶן הֶחְלִיט לֹא לְוַתֵּר עַל כִּבּוּשׁ יְרוּשָׁלַיִם, לָחַץ עַל הַמּח”ט וְאָמַר לוֹ: “נִיתֶּנֶת בְּיָדְךָ אֶפְשָׁרוּת הִיסְטוֹרִית לִכְבֹּשׁ אֶת יְרוּשָׁלַיִם וְאֶת הַר הַבַּיִת, וְאֵינְךָ עוֹשֶׂה כְּלוּם?! עַל אַחֲרָיוּתִי – בֹּא אִתִּי יַחַד, תִּכָּנֵס לָעִיר הָעַתִּיקָה.. כְּדַאי לָמוּת עַל שִׁחְרוּר יְרוּשָׁלַיִם.. אַחֲרֵי אַלְפַּיִם שָׁנִים שֶׁיְּרוּשָׁלַיִם לֹא הָיְיתָה בְּיָדֵינוּ. לָעוֹלָם לֹא נוּכַל לִסְלֹוחַ לְעַצְמֵינוּ.. תֹּאמַר לְרֹאשׁ הַמֶּמְשָׁלָה שֶׁהוּא יִזְכֶּה בִּתְהִילַּת עוֹלָמִית אִם יִיתֵּן הוֹרָאָה לִכְבֹּשׁ אֶת הָעִיר הָעַתִּיקָה..”. לְמָחֳרָת בְּשֶּׁבַע בַּבֹּקֶר, מֶמְשֶׁלֶת יִשְׂרָאֵל נָתְנָה הוֹרָאָה לְמח”ט: “לִכְבֹּשׁ אֶת הָעִיר הָעַתִּיקָה”.

מסיפור זה למדתי

הרב שלמה גורן הצטיין בכושר מנהיגות רב ואהבת ארץ ישראל וירושלים גדולה וזכה ע”י כך לרומם את עם ישראל בתהליך הגאולה. יהי רצון שנזכה ללכת בדרכיו.

יצירה – מה מיוחד ביצירה שלך?

ביצירה רואים את המסירות של הרב לכלל ישראל וכיצד פעל כל חייו מתוך אוירה של קדושה.

גם אתם רוצים להציג עבודות של התלמידים? יש לכם רעיון לשיתוף במערכת החינוך?

שלחו אלינו ונפרסם!